Sujet
Écriture, communication oraleDescription
Cette semaine, tu feras la dernière partie du projet balado. Tu écriras et enregistreras ton propre balado!
Durée de travail estimée
180 minutes (3 périodes de 60 minutes)Prérequis
Avoir complété les 3 fiches du module portant sur le balado.
Attente(s)
Use active listening strategies and a range of thinking skills to comprehend and respond to a variety of oral and oral-visual communications.
Generate, gather, and organize ideas and information to write for an intended purpose and audience, conducting research as required.
Demonstrate an understanding of unfamiliar words and the ideas, information, and messages in various forms of literary and informational texts, including media texts, using comprehension strategies to construct meaning.
Write texts in a variety of forms and for various media, applying their knowledge of the elements and techniques associated with each form.
Contenu(s) d’apprentissage
Oral and oral-visual communication
Use a variety of active listening strategies (e.g., take notes) and interact with the speaker in appropriate ways (e.g., listen to the entire presentation before commenting or asking questions).
Set a purpose for listening and viewing (e.g., to analyze the speaker’s opinion, to synthesize ideas presented in a literature circle).
Summarize and compare information generated by a variety of oral and/or oral-visual sources (e.g., news broadcasts, radio talk shows) that express different perspectives on a topic.
Reading
Activate their prior knowledge about the topic of a new text before reading (e.g., brainstorm to identify what they know about the topic and what they would like to know about it).
Set a purpose for reading (e.g., to acquire information), and select a text that is appropriate for that purpose, contains an appropriate level of complexity, and is at their reading level.
Writing
Determine the purpose of and audience for the text they are planning to create.
Write a review (e.g., of a movie, a play, a television show).
Déroulement et directives
Nous y sommes finalement arrivés! La dernière fiche d’anglais de l’année!
Pour bien terminer, tu auras la chance de compléter ton projet de balado et de produire ton dernier projet de la 7e année.
Tu commenceras par faire la lecture de différents brouillons de balado. Par la suite, tu feras l’écriture de ton propre balado. Finalement, tu créeras une affiche et un logo qui représentent ton sujet!
Bon succès!
Activité(s) d’apprentissage
Étape 1 : Planification
Pour commencer, retrouve le plan que tu as créé la semaine dernière. Ensuite, fais la lecture des deux sites ci-dessous.
Site 1 : Podcast Script
Site 2 : Write a Podcast Script!
Étape 2 : Écriture
Dans un document de traitement de texte, compose le brouillon de ton balado. Assure-toi de mettre en pratique les éléments que tu as appris dans les sites visités à l’étape 1.
Étape 3 : Enregistrement
Enregistre ton balado !
Étape 4 : Affiche et logo
Maintenant ton balado complété, crée ton affiche et ton logo ! Tu peux le faire sur Canva ou sur papier. Assure-toi de mettre des images et ton titre qui représentent ton sujet ! On devrait être en mesure de déduire ton sujet en les regardant!
Étape 5 : Partage!
Partage ton balado avec tes amis et ta famille ! Qui sait, tu deviendras peut-être le prochain balado célèbre!
Matériel
- Ton ordinateur ou ta tablette;
- Ton journal de bord;
- Un crayon à mine et une gomme à effacer.
