Sujet
Reading, Oral communication and WritingDescription
On a tous un passe-temps ou une activité qui nous passionne. Ce travail te permet d’en faire la présentation à une personne de ton choix.
Durée de travail estimée
2 périodes de 40 minutesAttente(s)
Reading
Demonstrate an understanding of unfamiliar words and the important ideas, information, and messages in various forms of literary and informational texts, including media texts, using simple comprehension strategies to construct meaning.
Oral
Prepare and deliver a variety of short independent and collaborative oral and oral-visual presentations, using a process approach and applying knowledge of the basic characteristics and techniques associated with each type of presentation.
Writing
Write simple texts in a variety of forms and for various media, applying their knowledge of the basic elements and techniques associated with each form.
Contenu(s) d’apprentissage
Reading
Identify the important ideas, information, and messages in literary and informational texts, restating them in their own words and providing interpretations, supported by illustrations in the text.
Oral
Use a variety of visual and/or multimedia aids to enhance their presentations (e.g., use appropriate objects to demonstrate a process, use basic video or audio recording technology).
Use strategies of effective presentation that are appropriate for the intended purpose (e.g., make eye contact with their audience when making an important point, use non-verbal cues such as gestures and facial expressions to help describe an event or situation).
Writing
Write descriptive paragraphs (e.g., describing a person, place, or thing): using an appropriate structure (i.e., a topic sentence, developing sentences, and a concluding sentence); using descriptive vocabulary.
Déroulement et directives
As-tu un passe-temps?
- Lequel?
- Depuis combien de temps?
- Comment l’as-tu découvert?
- Est-ce que tu t’y adonnes régulièrement?
Tu auras la chance d’en parler, puisque tu le présenteras à une personne de ton choix. J’ai bien hâte de voir ce qui te passionne autant!
Allons-y!
Activité(s) d’apprentissage
Tu as la chance de présenter ton passe-temps à la ou aux personnes de ton choix.
Visionne cette vidéo dans laquelle une personne parle de son passe-temps. Après le visionnement, discute de sa présentation avec ton parent.
- Que penses-tu de sa présentation?
- Est-ce que son passe-temps est bien expliqué?
- Semblait-elle préparée?
- Aimerais-tu essayer son passe-temps? Explique ta réponse.
Pour bien te préparer, ouvre le document intitulé « My favourite hobby ».
- Fais le travail proposé.
- Pense à qui tu aimerais présenter ton passe-temps.
- Prépare ta présentation en respectant les caractéristiques d’une présentation orale : gestes appropriés, contact visuel, articulation, débit.
- Présente ton travail oralement. Si la situation s’y prête, tu pourrais même faire une démonstration de ton passe-temps. Par exemple, ton passe-temps est de jouer à la guitare, montre quelques morceaux ou la façon de placer tes doigts. Sors ta créativité!
Peut-être réussiras-tu à convaincre d’autres personnes à te suivre!
Amuse-toi!
Matériel
Matériel utilisé pour son passe-temps